Thursday, December 9, 2010

('")(^.^)

heyya heyyo wataniah
gelaran kami
wataniah..ughh!!
heyya heyyo barrey biru
kebanggaan kami
wataniah..ughh!!
sebagai bukti.....ughh!!



salam 'alaik to you guys...have a nice and safe holiday!V(^^)
well im not into it yet,as i still have things to do here,in UMT..whats up with above? hehee...thats one of the things that i am doing right now.. rehearsal for the pelancaran 1daerah 1batalion..will happen in the stadium gong badak,terengganu..not for kawad (T.T) but for a show, and one of it is the tarian perang..i'll try to upload the video next time..
in the bus...going to stadium from the kem(^^)
uniszas+umts+civilians pstd..march up to eat!!!
yeahh..party right now;p
dinner after the solat hajat with dato...
encik raja with "setan", kak asma, pjg, timoh, umi, and bella...
after tahlil,waiting to go home..lalalaa~~
with my officer, encik raja, briefing a little...*pehal mamat kt blkg tu* hehee...
theres some navys join us, palapes laut umt..quite funny when the try to do the rehersal and follow us..but i impressed of their spirit...go navy go!;p
"GEMPUR! WIRA!"
*dulu tak la minat sangat, tapi sekarang dah makin addicted...hahaa*

right now, me and other cos-mates are in the first term of LI,which is we must start looking companies for our practical..."lorh...aq xwt ag ouh"...aumm!!!

Friday, November 26, 2010

Pantun SuKa-SuKa

Pantun Suka Suka untuk yang Bercinta.... atau pernah bercinta. Kekek
siakz.. ;-)

masa bercinta
engkau suka aku pun suka
kemana pergi pun tak apa
yang penting jalan berdua
naik bas pun takpa
jalan tengah panas pun takpa
sampai melecet ketiak jadinya
semua suka tiada duka

masa engkau suka
aku pun suka
tapai yg engkau suka aku pun suka
walaupun sebenarnya tak berapa suka
petai yg engkau suka,
aku pun telan juga
walaupun nak terjegil biji mata
kita sama-sama ketawa

masa engkau suka
aku pun suka
Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga
walaupun kau tak pernah makan sebelumnya

masa engkau suka
aku pun suka
pakai apa pun tak pe
baju merah tudung biru pun tak ape
tudung kau senget aku kata takpe
gigi kena lipstik aku tak kisah juga
engkau tetap cantik jelita

masa engkau suka
aku pun suka
aku pakai apapun tak ape,
lupa pakai tali pinggang pun tak ape,
T shirt koyak kat ketiak pun tak ape,
Lupa cukur misai pun tak ape,
Kau kata aku tetap handsome seadanya.

baru kahwin,
kau sangat suka, aku lagilah suka
macam dunia kita yg punya
dua minggu terperap dalam bilik aje
sampai makan pun selalu terlupa

kau sangat suka, aku lagilah suka
tiga empat papan petai sehari aku tak pernah lupa

kau sangat suka, aku lagilah suka
hari-hari tiga empat pinggan tempe kau goreng utk
aku saja

bila anak dua
lain pulak cerita,

kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab petai yg engkau suka
aku sangat tak suka
mana taknya, bilik air jadi hancing jadinya
mungkin salah aku juga
manjakan engkau sangat dengan petai saja

kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab hari-hari aku nak tempe aje
sampai kau jemu menggoreng jadinya
mulalah komplen aku anak jawa
sendawa pun bau tempe aje,
tapi salah kau juga
kau tak pandai nak masak yang lainnya.

sampai sekarang ni aku pun tertanya-tanya
suka ke tak suka?...
tuyuk..cute isn't it=p
=p

lalalaa~~

that was a good hibernation yesterday!!!(>.<) ...due to raining all day long..hehee

zZzz...

syok...

how's your day fellas? good? exciting? thrilling? or may be a sad one? that's all just fine..thanked Him...'cause we still can felt 'em all..alhamdulillah..by the way..today i am not doing hibernate thing ok..emm just lots of sleepy hours..well, i did a thing or two today...let see............borrowed notes, gaming, read latest manga...owh i did something today! *haihhh hape la aq mengarut ni*

i've nothing to share about...nothing interesting event happens...watching asian games all event updates, blurring and yawning..*istighfar* emmm..i went to play basketball today..played with some cool players..most of them were chinese, and just a few malays..the indian players not came, may be they got something to do..managed to play 2 games only, but great games i had...hehee of course they were no pictures taken..what happened?
------> i'd done no blocking, a few assists and screens, and i got a slow whooping from the spectators, "**bai!", "whoa!!"..that happened when i managed to finish the cuts and passed through, not a player but 3 in one time..hehee quite awesome for a no-good player like me but the finishing quite disappointed...any how i hope i still can play with good condition without any injuries insyaallah...reminded me about that ol' days..with my team mates...played after school, had matches on the evening..parted in contests.....masyaallah, thanked Him for the meet..
all team gathered..excluding me;p

acted as a "loan" player for udm (unisza) team

see ya!V(^^)

Wednesday, November 24, 2010

=>>dear You<<=

salam 'alaik to you guy....
....
......
........
what???

owh i see...wondering if the blog's language setting is not right isn't it? hehee...well im actually want to try something new--> try to blog with other language...next may be hindu or cantonese, or may be "kelantanese slang"..what the fish!?=p

this is nothing..really..its normal..how will we change if we don't start it ourselves...yes we must!

"Surely God (Allah) does not change the condition of a people (slave) until they change it (the reasons for backwardness) is in themselves."13:11

V(^^) by the way..here's a doa posted by one of my friends..by means, we can recite our doa with our own way, but the most important thing that must be on the front is the "niat" itself..


In the Name of Allah, the Most Gracious and Most Merciful

Oh Allah,I have no money,but I have You.I am rich.
Oh Allah,I have no freedom, but I believe in You. I am free.
Oh Allah, I have no patience, but I read Your Quran. I am calm.
Oh Allah, I get no respect, but You listen to my dua. I am proud.
Oh Allah, I have no time, but I think of Jannah. I have forever.
Oh Allah, I have much time, but I look at Your Signs. I have today.
Oh Allah, I feel so weak, but I fast Ramadan. I am strong.
Oh Allah, I feel so tired, but I make dua. I open my eyes.
Oh Allah, I feel so dirty, but I repent to You. I am cleansed.
Oh Allah, I feel so depressed, but I remember you. I am at peace.
Oh Allah, I feel so lost, but I follow Your Commands. I am safe.
Oh Allah, nobody listens, but You never turn your back on me. I am grateful.
Oh Allah, my heart breaks, but I imagine meeting You. My heart finds rest.
Oh Allah, I cry every night, but I make wudu. I wash away my tears.
Oh Allah, I feel so alone, but I pray to You. I have everything.

Aminn ya Rabb.
Alhamdulillah.















so nothing's to be said weird or something...am i right?V(^^)

......one more fellas..
"jaga iman dan amal!"

"..one minute please..."













i used to be the "budak baik"...and not for a lot time before now, i used to be the "budak nakal"..now, i won't be anyone, anymore.i hope that i really just become me.myself..a simple me..just that.huhh...life..you can't predict it here and there..it's something that you will realise on the spot..

"Oh God .. I seek refuge with You from distress and grief .. And feeling weak, lazy, and griping ..." aminn ya Rabb...

Posted by my friend's other friends of his and/or her friends..hehee

Pesanan nabi sebelum tidur...1 mnit shj...
Sekadar ingat mengingati.....Perkara Sebelum Tidur( Tafsir Haqqi )
Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, yaitu :
  1. Sebelum khatam Al Qur'an,
  2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,
  3. Sebelum para muslim meredhai kamu,
  4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah....

"Bertanya Aisyah: "Ya Rasulullah…Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?” Rasul tersenyum dan bersabda: "Jika engkau tidur bacalah :
  1. Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an. Bismillaahirrohmaan irrohiim, Qulhualloohu ahad' Alloohushshomad' lam yalid walam yuulad' walam yakul lahuu kufuwan ahad' (3x).
  2. Membacalah sholawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat. Bismillaahirrohmaan irrohiim, Alloohumma shollii 'alaa syaidinaa Muhammad wa'alaa aalii syaidinaa Muhammad (3x).
  3. Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredloi kamu. Astaghfirulloohal adziim aladzii laa ilaaha illaa huwal hayyul qoyyuum wa atuubu ilaih (3x).
  4. Dan,perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akankamu telah melaksanakan ibadah haji dan umroh" Bismillaahirrohmaan irrohiim, Subhanalloohi Walhamdulillaahi walaailaaha illalloohu alloohu akbar(3x).


Sekian untuk ingatan kita bersama. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orag yang mengajarnya meskipun dia sudah mati. Jaga iman dan amal!!!
                                             V(^^)
wallahu'alam...

Tuesday, November 23, 2010

sorry for posting this...hope you'll read..i know you will

assalamu'alaikum...
ke hadapan awak yang amat disayangi...

awak..sejak kita kenal mula-mula dulu, saya tahu awaklah jodoh saya dunia akhirat..insyaallah, Dia pun redha dengan perhubungan kita..saya tahu..kita jauh antara satu sama lain..banyak dugaan, ujian tapi saya harap awak kuatkan iman awak dan teruskan hidup awak seharian...walaupun saya diterima "last minute", tapi bagi saya awaklah bidadari duniawi dan ukhrawi saya..insyaallah=>

awak..saya pun sebenarnya tak percaya, dalam ramai2 ahli kaum Adam yang ada atas dunia ini saya yang menjadi pilihan awak..seronok yang amat..dengan segala kekhilafan yang ada pada diri ini, saya panjatkan syukur kepadaNya, hampir tiap-tiap malam..maafkan saya sebab beritahu semua ini..bukan apa, saya risau awak akan terfikir yang bukan-bukan terhadap saya nanti..contohnya, saya mahu ambil kesempatan terhadap awak...demi Allah..tak pernah terlintas langsung di hati saya nak berbuat demikian..

awak..saya sayang awak sangat..sebab saya tahu awak sayang lagi pada Dia..awak dahulukan Dia daripada saya..yang paling penting awak jaga rapi mahkota awak sebab awak takutkan Dia..sebab ini juga saya pilih awak..awak nak tahu kenapa saya tak pernah sentuh awak sampai sekarang? awak...sebab saya sayang awak kerana Dia...insyaallah saya ikhlas kerana Dia..(^^)

tapi...tiap-tiap hari akal dan hati saya melintaskan pelbagai andaian yang buruk..awak jangan risau sebab saya cepat-cepat halau semua itu jauh-jauh sebab saya tahu, "bersangka baik itu adalah doa yang ikhlas"..pun begitu, terkadang saya ada sesekali juga mengiakannya.."awak akan tinggalkan saya...awak sudah tak sukakan saya..awak benci saya"..saya jadi takut..takut sangat..(T.T)

awak..awak ingat tak yang awak pernah cakap.."persahabatan memerlukan banyak persamaan untuk kekalkan hubungan yang sedia ada..tapi perkahwinan memerlukan banyak perbezaan untuk ianya saling melengkapi antara satu sama lain"..awak betul..tapi saya dengan awak, bagai langit dengan bumi..jauh panggang dari api...saya pun bukanlah baik sangat pun..macam cerita p.ramlee "bujang lapuk"..tapi awak sudah dengar jawapan saya..saya akan pegang janji saya, dan kotakannya...insyaallah jika umur saya panjang...sebagai lelaki saya mestilah pegang pada kata-kata saya..awak tahu prinsip saya kan awak?

awak nak tahu? banyak perkara yang kita rancang...kita bincang dulu..saya akhiri semua itu dengan "aminn"..saya tahu..kita hanya mampu merancang tapi semua itu Allah yang tentukan..dengan keadaan saya begini, iman yang turunnya banyak tapi naiknya sedikit sahaja, saya hanya mampu berdoa dan terus berdoa..semoga Dia makbulkan doa saya...insyaallah...tapi awak pun jangan lupa doa sama..

awak...saya nak pergi untuk tunaikan janji saya..saya akan istiqamah untuk lakukannya insyaallah..sebelum saya akhiri, saya mohon seribu kemaafan untuk segala kesalahan dan kekhilafan saya, sepanjang kita mengenali antara satu sama lain..saya harap awak dapat bersabar dengan saya, dan terima saya seadanya..saya akan terus berdoa, hubungan kita ini terus suci,dilindungiNya, serta berkekalan sehingga ke syurga..insyaallah..jangan lupa pesanan-pesanan saya..saya sayang awak dunia akhirat...
wallahu'alam...

yang benar..
saya yang menyayangi awak sepenuh hati

Monday, November 22, 2010

*bila rindu*

so bored...no idea to do things.not even clicking DOTA;p so here i am blogging something...

esk tepat jam 1500, bertarikh 23-11-2010, bermula jua kertas peperiksaan kedua terakhirku..dgn berbekalkan ntah hape jek yg ade lam hard drive ni...hope can perform well...then the next day i'll go to the court=)

korang penah x impikan cinta sejati?? ni ade cth terbaekk, antara byk2 "Cinta Sejati" yg ade atas muka bumi ni..wakakaa

fuhhh...ramai owg skrg2 camtu..xkire jantina hape pn..for them, money is everything even though it is just a matter of needs...sesungguhnya amatlah "Materialistik Kosmetik Plastik" manusia2 ni...lalalaa~~~
nauzubillah.....

da hmpir sthun..sjak duk lua...da lame xjmp akhi2, ukhti2 kt hostel tu..skrg ni pom da lame xjga hati yg kegersangan ni...aduhai dunia..kdg2 bile pk balik da jauh da dpd asalnye...
"ya Allah...sesungguhnya hambaMu ini amat memerlukan pertolonganMu..kurniakanlah hidayahMu, rahmatMu, berkatMu, serta redhaMu kpdku utk teruskn tugas sbg khalifahMu"
yup guys! hanya Dia tempat kite bergantung harap...dtg pergi kite t pom Dia jgk...(^^)

anyhow...hope you guys are in great condition...stay the warmest smile of yours ok!V(^^)
------------------------------------[] jaga iman dan amal []--------------------------------------

"bukan kerana Allah tapi kerana syaitan"

agak sedih tadi tapi kami sume taw yg diowg da wt yg terbaekk...pape pom congrats to chong wei and koo-tan for the game..really enjoyed the games!
nicol david dpt gold ptg td...thats great and congrats to her..what a game she got=)

pe nk story mory?? ni ade satu cite yg dipost, di'forward', dicari, di'copy' dan last di'paste'!!!=p
hope you guys enjoy reading it!



Alkisah. Seorang lelaki A datang berjumpa dengan seorang perempuan. Perempuan yang paling 'hot' di kampusnya, kerana memiliki rupa paras yang fotogeniklah katakan, cantik, menawan dan yang paling orang suka dia ni seksi dan berada. Tapi sayang, dia bkn muslim.

Saya malas mau tulis panjang lebar. So, dialog ringkas sajalah(tak juga ringkas nie). Tapi sebelum tu, biar saya bagi tau korang ciri-ciri lelaki A tu. Lelaki A merupakan anak seorang Dato' entahlah Dato' apa. Saya pun tak berapa tau. Yang penting mamat ni kaya, kacak, bergaya. Nak gi kampus pon pakai kereta mewah, dah tu ada drebar pulak. Fuih, sape tengok, melopong je lah.

Alice: Apasal awak datang nak jumpa saya?
Lelaki A: Saya dah jatuh cinta kat awak.
Alice:(memandang lelaki itu dengan sinis) sebab?
Lelaki A:  Kerana awak cantik. Sesiapa yang memandang awak sekilas pasti tak puas. Sudikah awak jadi gf saya?
Alice: Tapi..
Lelaki A: Jangan risau Alice. Saya ada segala-galanya. Harta..kebahagiaan..dan apa je awak mintak, saya boleh bagi.
Alice: Maafkan saya, saya ada kuliah. (perempuan itu sengaja membuat dalih)

Seminggu kemudian. Perempuan 'hot' nie di datangi seorang lelaki lagi. Lelaki B. Yang ni, penampilan dia agak islamik'. Pakai baju Melayu siap bersongkok pulak tu. Tapi, hati dia kita tak taukan. Apa-apa pun, kenalah bersangka baik.

Alice: Ha, ada apa erk?
Lelaki B: Assalamualaikum. (ucap lelaki tu lembut)
Alice:(agak terkedu seketika) Waalaikumsalam. Kenapa awak datang nak jumpa saya?
Lelaki B: Saya...saya...
Alice: Kenapa? cakaplah..
Lelaki B: Saya jatuh cinta kat awak..
Alice: sebab?
Lelaki B: Perlukah bersebab?
Alice: Ya. Sebab saya tak pernah kenal awak, tau2 awak dah jatuh cinta..
Lelaki B: Baiklah, saya cintakan awak kerana Allah telah ciptakan perasaan cinta dalam hati saya untuk awak.
Alice: Owh. (Perempuan itu melihat jam tangannya) Maaflah, saya ada study group. Lain kali kita borak lagi.

Maka tertinggallah lelaki B keseorangan tanpa jawapan dari sang gadis itu.

Seminggu yang seterusnya, perempuan itu didatangi oleh seorang lagi lelaki. Lelaki C. Kali ini, lelaki C berpenampilan biasa dan sederhana saja. Wajahnya juga tidaklah sekacak mana namun ada sesuatu pada wajah itu. Entahlah apa. Perempuan itu mengulum senyuman manis untuk lelaki itu kerana dia pasti bahawa lelaki ini pasti akan bercakap benda yang sama.
  

Alice: Saya tau kenapa awak datang nak jumpa saya..
Lelaki C: (Termangu seketika) Awak dah tau?
Alice: Why not? Awak cintakan saya?
Lelaki C: Ya, saya menyintai awak.
Alice: (tersenyum sinis) Well, kenapa pulak? Sebab Allah telah menghadirkan perasaan cinta kat dalam hati awak untuk saya?
Lelaki C: (hanya mampu tunduk)
Alice: Kenapa diam? atau..awak jatuh cinta di sebabkan rupa saya..atau saya ni seksi..atau..saya ni anak orang berada..
Lelaki C: Demi Allah, semua itu tak betul.(Lelaki C berubah menjadi tegas). Ya, memang benar saya jatuh cinta kat awak tetapi bukan kerana Allah atau kerana kecantikan awak, harta awak.. saya jatuh cinta disebabkan Syaitan Durjana. Syaitan yang mendorong saya untuk mengejar awak. Kemana saja awak jalan, mata saya akan mengekori awak. Tatkala rambut ikal awak terbang ditiup angin, saya rasa perasaan saya kacau.Wajah cantik awak sentiasa datang bermain di jiwa saya pada hal saya tak menginginkannya. Saya rasa rimas dengan perasaan saya. Saya semakin hanyut. Semakin terleka.
Alice: (terkedu) Apa awak nak?
Lelaki C: Saya tak mahukan apa-apa. Mungkin hanya sekelumit simpati. Hanya kalau awak sudi. Maafkan saya, saya mohon untuk berlalu.
Alice: Nanti dulu, siapa nama awak? Macam mana saya nak tolong awak?
Lelaki C: Nama saya, ah, tak layak saya nak beritahunya kat awak. Sesungguhnya nama yang saya pinjam ini sungguh mulia. Saya pasti awak tau apa nak dibuat. Maafkan saya, saya tak sanggup nak berlama-lama di sini.. Syaitan itu sentiasa membisikkan perkara yang jahat ke telinga manusia. Salamu'alaikum.

Alice hanya melihat langkah lelaki itu tanpa sepatah kata.

Dua tahun kemudian.

Akif merehatkan dirinya di pelantar rumah sambil menghirup udara segar pagi. Tiba-tiba dia disapa oleh ibunya.

Ibu: Akif, ibu teringin nak tengok Akif berumah tangga. Akif tak de ke pilihan hati Akif sendiri?
Akif: Entahlah ibu. Susah kita nak mencari pasangan yang betul2 berdiri di atas landasan yang teguh.
Ibu: Akif, ibu faham. Memang susah nak cari orang yang seperti itu, kalau ada pun, nisbahnya kecil. Manusia makin hanyut ditelan arus dunia. Semakin moden, semakin lupa tanggungjawab kita sebagai muslim. Tapi Akif, kita juga boleh menjadi pengubah.
Akif: Ibu.. Akif faham. Insya Allah ibu, Akif akan cari seorang perempuan..jika dia tak seperti yang Akif harapkan, Akif yang akan membentuk dia, mengubah dia. Akif akan cuba laksanakan permintaan ibu.
Ibu: (tersenyum) Akif, ibu rasa, ibu sudah berkenan dengan seorang gadis ini. Dia baik dan manis juga orangnya. Pekerjaannya juga mulia. dia bekerja sebagai seorang guru di sekolah menengah agama. Ibu dah berbual-bual dengan ibu bapanya. Baik sungguh mereka itu.
Akif: Siapa dia ibu? siapa nama dia?
Ibu: Nur Alissa Zakiyyah...

Seminggu sebelum hari pertunangan. Waktu itu, Akif berada di rumah Nur Alissa Zakiyyah. Baru kali pertama Akif ke sana. Rumah yang dijejakinya ini sungguh besar dan luas. Halamannya juga menarik bersama landskap yang begitu teratur. Bunga-bungaannya memukau mata. Suasana agak hingar-bingar. Ibu Akif berada di dalam rumah mungkin sedang sibuk membantu mereka yang lain menyiapkan juadah makan tengah hari bersama.

Akif berjalan menuju ke suatu sudut di halaman itu namun langkahnya terhenti apabila terlihat seorang gadis bertudung hijau lembut sambil mengenakan pakaian baju kurung..entahlah baju kurung jenis apa yang penting ianya gubahan moden seiring mengikut zaman. Gadis itu seperti pernah dilihatnya di dalam sekeping gambar. Gambar yang diberi ibunya. Mungkinkah itu bakal tunangnya?

Akif memberanikan diri untuk menyapa gadis itu.

Akif: Assalamu'alaikum.
Alissa: Wa'alaikumsalam. (Alissa tersenyum lantas membelakangi Akif)
Akif: Awakkah Nur Alissa Zakiyyah??
Alissa: Dan awak pula Akif Rahmankan?(soal Alissa tanpa menjawab pertanyaan Akif terlebih dahulu)
Akif: ya. Akif Rahman Bin Razaq. Awak belum jawab soalan saya..
Alissa: Hum.. akhirnya...
Akif: (Akif hairan) Kenapa? Pernahkah kita bertemu atau berkenal?
Alissa: Ya.
Akif: Siapakah awak? (tanya Akif penuh kehairanan)
Alissa: Nama saya Nur Alissa Zakiyyah binti Aziz. Sayalah Alice.
Akif: (terkesima) Subhanallah. Awak dah berubah, saya langsung tak cam awak. Macam mana awak boleh jadi macam ni?
Alissa: Bukankah awak yang meminta sekelumit simpati dari saya?
Akif: Alice...(terharu..)
Alissa: Akif, saya dah jatuh cinta kat awak. Dah lama..
Akif: Sebab?
Alissa: Saya mencintai awak kerana agama yang ada pada awak...

Akif hanya tersenyum.. :)

by: iera sukri



p/s: thanks to the writer iera sukri...may Allah blesses her..V(^^)
for you guys..jaga iman dan amal~~~

Sunday, November 21, 2010

majulah sukan untuk negara

huhuu rakyat msia meme sehak2 blako;p mane tidaknye..semua rajin bersenam..yg ade xbape rajin tp bkn xpnah turun padang pn..
so we can conclude that exercise is good for our health!V(^^)

xtaw hape nk taip benornye..tp saje2..baru td pas tgk akak nicol david menang gold medal..so wt masa ni total sume gold da 5..LIMA!!! bile tgk team china.......hurmm there's still a lot efforts needed more guys..keep it up!
satg maybe kuar p maen2 bsktball @ just jog..maw bg urat saraf ngn refleksive2 ntoh pape cergas..he3;p

pesanan penaja: jaga iman dan amal!

komunikasi

hidup xkn jd lengkap lau kite xckap ngn sape2..tp bile da ckap, musti la kena batasinya..must know the limit..bak kata pepatah, kerana mulut badan binasa..

yup komunikasi..interaksi dua atau lebih individu..need more detail??? rajin2 la belek kamus dewan k?;p
bosan2 ni layan lagu ni k? enjoy...

video
http://www.youtube.com/watch?v=r0y6h6rCDsU

12 waktu

ehem3..dgn kuasa veto yg dijumpai tepi jln bayam, sy dgn xde maen2 mem'publish'kan blog ini officially...congrats to me for wasting my time to create this blog..this is the __th trial, if you want to know:-b

this is the incomplete version..for that reason i'll try to waste my time more and more to make my blog even better than this..(harap ditunjukajarkan)..so dibwh ni antara waktu2 mustajab utk kita muslim muslimah utk "bergayut"..kompem baekk punyer insyaallah..v(^^)
  • Semasa Lailatul-Qadar.
  • Ketika hujan turun.
  • Ketika memulakan dan setelah selesai solat.
  • Ketika menghadapi barisan musuh di medan peperangan.
  • Di tengah malam.
  • Di antara azan dan iqamah.
  • Ketika sujud dalam solat.
  • Ketika iktidal akhir dalam solat.
  • Ketika khatam (tamat) membawa 30 Juz al-Quran.
  • Sepanjang malam, paling utama sepertiga awal dan sepertiga akhir (waktu sahur).
  • Malam Jumaat dan sepanjang hari Jumaat kerana mengharapkan bersua dengan saat ijabah (diperkenankan doa) yang terletak di antara terbit fajar hingga terbenam matahari pada hari Jumaat.
  • Di antara waktu zuhur dan asar dan antara waktu asar dan maghrib. 

selamat beramal~~